Parels zijn bijzondere dingen die ik tijdens en door mijn werk meemaak. Ik deel deze graag!
“Ik snap niet waarom zij dit niet op school doen!
Dit is zo veel duidelijker!”
(Cliënte, 17 jaar)
“U bent echt een leraar.”
“Hoezo? Jij kent mij toch alleen maar als counselor.”
“Gewoon, zo iemand die je graag als mentor zou willen hebben.”
(Cliënte, 17 jaar)
“Hoe kan mijn denken dan anders zijn?”
“Was je wel eens op wintersport?”
“Ja”
“Heb je daar mensen gezien met sneeuwschoenen?”
“Wat zijn dat?”
Even opgezocht hoe sneeuwschoenen eruitzien en verteld dat ze voor het wandelen in diepe losse sneeuw zijn.
“Stel je voor dat ieder mens met onzichtbare sneeuwschoenen geboren wordt. Bij iedereen zien die er een beetje anders uit net zoals onze vingerafdruk. Bij sommige is het patroon van de sneeuwschoenen bijna dicht of zelfs helemaal dicht.
Dan lijken ze eigenlijk veel meer op ski’s. Kun je je dat voorstellen?”
“Ja”
“Deze schoenen moeten ons denken voorstellen. Stel je voor: jij hebt deze schoenen die meer op ski’s lijken en jullie gaan met de hele klas een wandeling maken. Eerst is er een weiland en alles is plat. Alles gaat goed en dan gaan jullie een heuvel op en jij moet behoorlijk je best doen want de sneeuwschoenen zijn zo glad als wat. Maar het wordt nog steiler en nu gaan deze gladde sneeuwschoenen met jou aan de haal. Je glijdt uit, glijdt achterstevoren, jij botst tegen een boom aan, je ziet een bobbel niet op tijd omdat het allemaal zo snel gaat. Echt erg en je bent daar beneden nog aan het bijkomen met hoofdpijn als je de juf van boven hoort roepen: waar blijf je nou weer? Iedereen is hier behalve jij. Jij hebt helemaal je best gedaan en toch ben je op een heel andere plek uitgekomen en je voelt je nog ellendig ook. Het overkwam jou gewoon.”
“Hm – Dus als ik ga leren skiën ...”
“Precies”
(Cliënt, 12 jaar)
een driedimensionaal alfabet
Het beeld voor links voor deze cliënte van 8 jaar: haar hart, haar linkeroog met het ezelsbruggetje ‘L’ van haar vriendin, het leesbegin van een bladzijde en een onderdeel van een ander beeld
Tijd: Waarom eigenlijk 12 uren? Waarom was het getal 12 voor de Babyloniërs een bijzonder getal? Er zitten zoveel getallen in de twaalf. (cliënte 9 jaar)
Tijd: Waarom eigenlijk 12 uren? Waarom was het getal 12 voor de Babyloniërs een bijzonder getal? Er zitten zoveel getallen in de twaalf. (cliënte 9 jaar)
Tijd: Waarom eigenlijk 12 uren? Waarom was het getal 12 voor de Babyloniërs een bijzonder getal? Er zitten zoveel getallen in de twaalf. (cliënte 9 jaar)
Tijd: Waarom eigenlijk 12 uren? Waarom was het getal 12 voor de Babyloniërs een bijzonder getal? Er zitten zoveel getallen in de twaalf. (cliënte 9 jaar)
Tijd: Waarom eigenlijk 12 uren? Waarom was het getal 12 voor de Babyloniërs een bijzonder getal? Er zitten zoveel getallen in de twaalf. (cliënte 9 jaar)
Professionele diensten omschreven als Davis®, inclusief Davis® Dyslexie Counseling, Davis® Symbol Mastery, Davis® Oriëntatie Counseling, Davis® Aandachtscounseling, Davis®Dyscalculie Counseling en Davis® programma voor het jonge kind, mogen alleen aangeboden worden door mensen die opgeleid en gecertificeerd zijn als Davis Counselors of Specialisten door Davis® Dyslexia Association International.